اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بازدید کارشناسان ۱۷۰ کشور جهان از طرح‌های ترسیب کربن خراسان‌جنوبی

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزرداری خراسان‌جنوبی از بازدید کارشناسان ۱۷۰ کشور جهان از طرح‌های ترسیب کربن استان خبر داد و افزود: طرح تعمیم ترسیب‌کربن در ۲۱ استان کشور با الگوبرداری از خراسان‌جنوبی در حال انجام است.

بازدید کارشناسان ۱۷۰ کشور جهان از طرح‌های ترسیب کربن خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا نصرآبادی عصر امروز در نشست خبری با اشاره به ۲۷ خرداد روز جهانی مقابله با بیابان‌زدایی، اظهار داشت: در همین راستا گزارش عملکرد حوره منابع‌طبیعی خراسان‌جنوبی به‌عنوان استان شاخص بین‌المللی به‌صورت ویدئوکنفرانس با وزیر جهادکشاورزی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود  ۱۵ میلیون ۱۰۰ هکتار عرصه بیابانی خراسان‌جنوبی، افزود: از این مقدار پنج میلیون ۴۰۰ هزار هکتار مناطق بیابانی، سه میلیون ۲۰۰ هکتار نیز مناطق تحت تأثیر بیابانی در ۲۸ کانون فرسایش بادی قرار دارند.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به‌لحاظ وسعت مناطق بیابانی رتبه نخست و در ارتباط با مناطق درگیر با پدیده گرد و غبار و فرسایش خاک در رده پنجم کشور هستیم و تاکنون برای یک میلیون ۷۰۰ هزار هکتار طرح جامع مقابله با بیابان‌زدایی تهیه شده است.

نصرآبادی با اشاره به جذب ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از کارگروه مقابله با گرد و غبار در سال ۹۸، یادآور شد: علاوه بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تشویقی حوزه بیابان‌زدایی مبلغ ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از صندوق توسعه ملی اعتبار نیز دریافت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: نهال‌کاری در مساحتی با ۴۵ هزار و ۸۵۰ هکتار، عملیات‌های مختلف ایجاد بادشکن، مهار آب‌های هرز و مسیل‌ها، مارچ‌پاشی و بندهای خاکی در ۴۵ هزار هکتار طی سال گذشته و ماه های اخیر انجام شده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی از بهره‌برداری از یک هزار هکتار مناطق بیابان‌زدایی شهرستان فردوس، ۴۵۰ هکتار زیرکوه، ۵۰۰ هکتار در شهرستان‌های طبس و خوسف خبر داد و گفت: این طرح‌ها در سفر قریب‌الوقوع وزیر جهادکشاورزی به استان افتتاح می‌شود.

نصرآبادی با اشاره به اجرای طرح‌های بین‌المللی ترسیب کربن در خراسان‌جنوبی از سال ۱۳۸۳، خاطرنشان کرد: ترسیب کربن روستای آهنگران زیرکوه در سال ۲۰۱۷ میلادی به‌عنوان طرح شاخص بین‌المللی سازمان ملل معرفی و در فاز دوم نیز با همکاری فاو در شهرستان‌های سرایان، سربیشه این طرح‌ها اجرایی شد.

وی از بازدید کارشناسان ۱۷۰ کشور جهان از طرح‌های ترسیب کربن خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: طرح تعمیم ترسیب‌کربن در ۲۱ استان کشور با الگوبرداری از خراسان‌جنوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/69014/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول